felsefe taşı

“Yaş 71” !

“Yaş 71” !
Kasım 22
16:50 2015

Loş ışıklı gece klubünün kapanış saati. Müşteriler ayrıldılar. Barın arka tarafındaki çalışma alanlarının ışıkları açıldı. Çalışanlar bir an önce evlerine gidebilmek için koşar adımlarla mekanı toparlıyorlar. Barda oturan açık kahverengi takım elbiseli adam ricacı bakışlarla DJ’in plaklarını, cd lerini çantasına yerleştirişini izliyor. Gözgöze geliyorlar. O anda çalmaya başlıyor… “Bardaklar boşalmış her biri bir yerde “ …
Her gece tekrarlanan bir ayine dönüşmüş artık bu tablo. Avukat Bey gece boyunca zaptetmeye çalıştığı gözyaşlarını serbest bırakıyor. Küçük hıçkırıklar ve derin iç çekişlerle şarkıyı sanki tüm bedeninde hissediyor. Son notaları, sigarasının son nefesi ve içkisinin son yudumuile aynı ana denk getiriyor. Ayağa kalkıyor, teşekkür ederim anlamında bir el sallayışla çalışanlara ve dj’e veda ediyor. “Geceler bitmiyor ağlıyorum artık “ … Yarın, o bir tek şarkıyı dinleyebilmek için yine aynı yerde, bütün gece başı önünde oturarak bekliyor olacak. O tek bir an’ı, dj ile gözgöze geleceği an’ı. “Bana bıraktığın bütün bu hayatın …….. değeri yok artık”…

* * *

Bir Akdeniz kentinde, hemen yaz öncesinin tatlı akşam üzerlerinden birisi. Kadın iş çıkışı arkadaşlarıyla birlikte gittiği kafede oturuyor. Bu kafe parkın içerisine gizlenmiş, ancak denizin üzerine uzanmış minicik bir balkon gibi. Sadece müdavimlerinin bildiği, günbatımı seyrinin doyumsuz olduğu özel bir yer. Güneş yavaş yavaş dağların üzerine doğru iniyor. Tam o sırada çalmaya başlıyor… Az sonra masada oturan kadının bakışları bir başka kadına takılıyor. Elinde bir kırmızı şarap kadehiyle, balkonun dağlara ve günbatımı manzarasına en yakın ucunda ayakta durmuş, diğer eliyle tenteleri taşıyan direğe sarılarak tutunmuş bir kadın. Yüzü günbatımına dönük olarak orada duruyor ve kendi kendine bir şeyler mırıldanıyor.

Üzerinde pantolon ve beyaz örgü bir hırka olan, sarı saçlarını arkasında rastgele bir şekilde toparlamış, orta boylu, hafif topluca bir kadın. Masada oturan kadın, sebebini kendisinin de bilemediği bir dürtüyle yerinden kalkıp diğer kadının yanına gidiyor. Şimdi kadını yandan görüyor, çok hafif makyaj yapmış, belli ki zamanında çok güzel bir kadınmış. Şarkıya eşlik ediyor, sanki bu dünya ile ilişiğini kesmiş gibi… Sarışın kadın, bir süredir yanında durmakta olan diğer kadını fark edince başını çeviriyor. İki kadın gözgöze geliyorlar. Sarışın kadın “çok sevmiştim” diyor. Gözlerinden inen yaşlar, diğer kadının omuzuna yaslandığı an hıçkırıklarla sağnağa dönüşüyor. Masadan kalkıp gelen kadın, ağlayan kadına sımsıkı sarılıyor. Bir kadının bir başka kadını en iyi ve en derinden anladığı an belki de … “Dışarıda yalnız üşüyorsun / Sen…”

***

5 yıldızlı bir otelin canlı müzik yapılan küçük ama çok popüler barı. Tüm dinleyenler, orkestranın gitarist ve vokalisti olan Naci’nin şarkının -meşhur eden solistten sonraki- en iyi icracısı olduğunda hem fikirler. Orkestranın daimi dinleyecileri ve otel çalışanları her gecene yapıp edip, Naci’ye şarkıyı okutmanın bir yolunu buluyorlar.Otelin departmanlarından birinin müdiresi de şarkının büyük hayranlarından, Naci’yle olan aile dostluklarına da güvenerek sık sık bu bara uğruyor. Bir akşam üzeri Nacimüdire hanımın önüne bir dosya kağıdı bırakıyor, bar tezgahının üzerine, hiç bir şey söylemeden. Bu, müdire hanıma verilmiş çok değerli bir armağan. Sahnede okuyup, çaldığı şarkıları yerleştirdiği dosyanın içinden fotokopilenmiş bir yaprak. Naci’nin kendi el yazısı ile, siyah kalemle ve büyük harflerle yazılmış sözlerin en tepesinde şu başlık var:“KADINIM”

Kadınım’da anlatılan duyguları ta içinde hissetmeyenimiz yok gibidir. Her dinlediğimizde sanki birebir biz yaşamışcasına etkileniriz. Acı,yalnızlık, aşk, ayrılık, pişmanlık, çaresizlik hepimizin tanıdığı, aşina olduğu duygular olduğu halde, nasıl oluyorda bir şarkının sözlerine böylesine bağlanıyoruz.

Psikoloji alanında yapılan araştırmalar gösteriyor ki, insanlar hüzünlü şarkıları özellikle de sözlü şarkıları dinlediklerinde, eğer şarkıdan aldıkları duygu ile kendi hissettikleri duygu birbirine benzer ise, o şarkı ile pozitif bir ilişki kuruyorlar. Bir gurup araştırma sonucuna göre ise, güzel olduğuna inanılan şarkılar insanlar için yüksek estetik değer ifadesi haline geliyor . Şarkıya ve aktardığı duygulara yoğunlaşarak, o anda (ya da hayatın o döneminde) içinde bulundukları ruhsal durumu ele almaları kolaylaşıyor.

Toplanmış eşyaların sadece mekanda değil ruhta yarattığı boşlukla hangimiz yüzleşmedik ki, ancak bunu hiç bir zaman doğrudan söyleyemedik, şarkıda olduğu gibi. İçimizdeki darmadağın dünyayı dışardaki dünyayı derleyip toplayarak iyileştiremediğimizi anladığımız pişmanlıklarımız olmadı mı. Olmaz olur mu, hem de nasıl…

Mehmet Teoman ‘ın , söz yazarı olarak onu böylesine başarılı kılan hünerlerinin en başında, derin içsel duyguları, yalın ve olağan günlük hayat deneyimleri gibi anlatabilmesinin bulunduğunu düşünüyorum. Şarkılarında ele aldığı duyguları hal (durum) ve davranışlar (tutum) üzerinden dolaylı olarak anlatıyor olmasının, şarkının duygusuyla pozitif ilişki kurmamızı kolaylaştırdığını düşünüyorum. Yalnızlığım (Zuhal Olcay), Beyhude (Hümeyra), İlla (Leman Sam), Beni Benimle Bırak (Nükhet Duru) ve yüzlercesinde …

Mehmet Teoman bugünlerde yine heyecan verici bir projeye öncülük ediyor. Müzik-eğlence sektöründe geçen 40 küsur yılını ve 71.yaşını yeni bir albüm ile taçlandırıyor. Aralık ayı içerisinde piyasaya çıkması planlanan albüm için Türkiye’deki pek çok sanatçıya ve müzik insanına ilham verebilecek bir kampanya başlatıldı. Yurtdışında çok yaygın olan bu tür kampanyalar ülkemizde henüz yeni yeni tanınıyor. Kampanyaya katılanlar beğendikleri bir ödül karşılığında albüme maddi destek vererek, bir tür ortaklık ya da imece yapmış oluyorlar. Proje sahibi ile birlikte o projeyi gerçekleştirenlerden oluyorlar.

‘Yaş 71’- MehmeTeoman başlığıyla duyurulan projeyi incelemek ve desteklemek için aşağıda verilen bağlantıyı tıklayarak kampanya sitesini ziyaret edebilir, proje detaylarını , ödülleri, verilen destekleri ve destekçilerin isimlerini inceleyebilir, kendi katkınızı ulaştırabilirsiniz.

Kampanya sitesi için adres : http://www.fongogo.com/p/yas-71-mehmeteoman-3#proje

Projenin facebook sayfası : https://www.facebook.com/yas71mehmetteoman/?fref=ts

Mehmet Teoman’a bu heyecan verici projesinde başarılar diliyor, kendisini ve emek veren tüm ekip arkadaşlarını kutluyoruz.

5.046 kez okundu
Paylaş

İlginizi Çekebilir

  • Dijital BağışDijital Bağış Birey görünür-bilinir olmak için mahremiyetinden feragat ediyor. Sosyal medya bu alevi güçlendiriyor. Birey (farkında mı) özel hayatını (global) kamuya bağışlıyor! Umberto Eco’nun veda […]
  • Çağı Yakalamak, Çağa YakalanmakÇağı Yakalamak, Çağa Yakalanmak Çağı yakalayanlardan mısınız? Çağa yakalananlardan mı? Hayır, hiç de aynı şeyler değil aslında. Çağı yakalamak, yeniliklere vakıf olmak, günün koşullarına uyum […]
  • Kendini Tanı, Kendini Bil!Kendini Tanı, Kendini Bil! Mükemmel bir iş anlaşması yapmış,keyifle arabasına binmişti.Önce louis armstrong cd sini sürdü, sonra purosunu yaktı. Yola çıktı,dağ evine ulaştığında ailesiyle beraber kutlayacaktı bu […]
  • Doğu ile Batının Bir Lokmalık Lezzetlerinin Sanata Dönüştüğü Adres… TapasumaDoğu ile Batının Bir Lokmalık Lezzetlerinin Sanata Dönüştüğü Adres… Tapasuma 19. yüzyıl Osmanlı sanayi mimarisinin son örneklerinden biri olan ve Guardian gazetesinin İstanbul’un en güzel lokasyonlarından biri olarak gösterdiği tarihi “Suma Fabrikası”nın […]

Sosyal Medyada Takip Edin

Üye Olun

Yazarlar

Kategoriler

Takvim

Nisan 2024
P S Ç P C C P
« Mar    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Arşivler